Veelgestelde vragen

TEAM

Er zijn wijzigingen in mijn team. Wat moet ik doen?
Als een medewerker vertrekt, neem dan contact met ons op (
hailey.verstraete@datatopia.care) en stuur ons de contactgegevens (naam, voornaam en e-mail adres) van de betreffende persoon. Vervolgens werken wij de lijst van uw personeelsbestand bij in uw tool voor planningsbeheer. Historische gegevens (bijvoorbeeld van diensten) worden bewaard zolang u wilt. Als een nieuwe medewerker in dienst treedt, neem dan contact met ons op (hailey.verstraete@datatopia.care). Wij sturen u een volledige vragenlijst, zodat we de relevante informatie kunnen invoeren in de HR-module van Datatopia (contactgegevens, typische werktijden, enz.).



BEVEILIGING VAN GEGEVENS

Hoe beheert u mijn gegevens?
De gegevens worden geanonimiseerd voordat ze naar onze servers worden verzonden, waar ze worden verwerkt en opgeslagen in volledige overeenstemming met de regelgeving (AVG).

Waar slaat u mijn gegevens op?
Uw gegevens worden opgeslagen op een speciale, beveiligde server in Europa en zijn gecertificeerd volgens de Europese normen op het gebied van gegevensbescherming (AVG en ISO).



GEBRUIK VAN HET PLATFORM


Wat is een SaaS-platform?
Een SaaS-platform is een software/applicatie waar u op afstand toegang toe heeft via een internetverbinding. Dit betekent dat u het platform niet hoeft te 'installeren' op de harde schijf van uw computer, op uw tablet of op uw smartphone. U heeft toegang tot het platform met een eenvoudige login en een wachtwoord. Uw informatie is volledig beveiligd.

Is mijn kassa-software compatibel met Datatopia?
Ja, ons technisch team/infrastructuurteam zorgt ervoor dat Datatopia compatibel is met de meest gangbare kassa-software. Als u problemen ondervindt bij het maken van de verbinding, moet u niet ingrijpen. We nemen rechtstreeks contact op met uw IT-partner.

Hoe vaak worden de gegevens in Datatopia bijgewerkt?
Tijdens de lanceringsfase van Datatopia worden operationele (kassa) en personeelsgegevens eenmaal per week bijgewerkt. Wanneer we de volgende versie van Datatopia ontwikkelen, zijn we van plan om dagelijkse updates te bieden voor apotheken die hierom vragen.

Waarin verschilt Datatopia van mijn kassa-software?
Datatopia analyseert en verwerkt uw geanonimiseerde kassagegevens met behulp van eigen algoritmen en artificiële intelligentietools. We hebben ook externe gegevens verzameld die invloed kunnen hebben op uw activiteiten. Op basis van al deze elementen kan Datatopia u een nauwkeurige verklaring geven van de factoren die uw verkoopcijfers bepalen, evenals aanbevelingen op de belangrijkste gebieden van uw bedrijfsactiviteit (bevoorrading, voorraad, financiën, HR, concurrentie, planning...).

Hoe lang duurt het om Datatopia te integreren?
De gemiddelde tijd die nodig is om uw persoonlijke ruimte in Datatopia te configureren bedraagt op dit moment ongeveer drie weken. (In deze periode kunnen we het protocol voor het delen van gegevens onderwerpen aan een test en valideren. Op die manier kunnen we een aanzienlijke hoeveelheid bestaande gegevens verwerken om u relevante trends en aanbevelingen te kunnen geven.)

Wat moet ik doen om Datatopia te gebruiken? 
Elke apotheek wordt gecontacteerd door onze technische afdeling om de toegang tot de kassagegevens te organiseren en het protocol voor het delen van gegevens te valideren. Datatopia valideert vervolgens of de omvang van de bestaande gegevens voldoende is om relevante analyses en aanbevelingen te kunnen doen. 

Wat moet ik doen om de HR-module te gebruiken?
Ons team dat u ondersteunt bij uw eerste stappen op het Datatopia platform zal u een vragenlijst sturen met de belangrijkste informatie over uw medewerkers: naam, voornaam en contactgegevens van elke collega, status (werknemer, zelfstandige, stagiair...), startdatum, werktijden, enz. Deze persoonlijke informatie wordt beheerd op een vertrouwelijke manier en in overeenstemming met de huidige privacyregels (AVG). 

Hoe leest Datatopia de gegevens van mijn apotheek?
Datatopia maakt verbinding met uw kassa-software via een beveiligd protocol voor het delen van gegevens. Deze worden geanonimiseerd voordat ze naar onze servers worden verzonden, waar ze worden verwerkt en opgeslagen in volledige overeenstemming met de regelgeving (AVG). 

Mijn gegevens zijn niet noodzakelijkerwijs up-to-date in mijn kassa-software. Kan Datatopia toch nuttig voor me zijn?
Het Datatopia platform kan u trends geven op basis van beschikbare gegevens over verkoop en voorraad. Vanaf de eerste ingebruikneming kan Datatopia de ontbrekende informatie aan het licht brengen. Het coderen van deze informatie kan een aanzienlijke verbetering weergeven van uw prestaties op het gebied van bedrijfsvoering, financiën en HR.



MIJN ABONNEMENT

Kan ik mijn abonnement later wijzigen (modules toevoegen of verwijderen)?
Als u beslist om met slechts één van de twee basismodules van Datatopia te beginnen, kunt u uw abonnement tijdens de periode verlengen om optimaal te profiteren van de functies die wij bieden. U kunt ook beslissen om een module niet meer te gebruiken. Het enige wat u hoeft te doen, is het ons een maand vóór het einde van uw initiële abonnement (met een minimale duur van 12 maanden) laten weten, zodat uw abonnement niet automatisch in de oorspronkelijke configuratie wordt verlengd.

Zijn er ook installatiekosten?
De interventie die nodig is om Datatopia aan te sluiten op uw bestaande tools (kassa-software en eventueel een bestaande tool voor teamplanning) komt overeen met een vaste prijs voor installatie en configuratie van 2.500 euro, exclusief btw. Deze operatie wordt uitgevoerd door ons technisch team. Het wordt op afstand uitgevoerd, zonder dat u daarbij moet tussenkomen. Ons technisch team zal dan uw persoonlijke ruimte op Datatopia configureren. Als onderdeel van de lancering van Datatopia wordt deze vaste configuratievergoeding aangeboden aan de eerste 300 apotheken die Datatopia willen gebruiken.